Surfers Paradise

Jag stannade i princip bara i Surfers Paradise över nyår men det blev ett par intensiva dagar. Där var det fest precis hela tiden och när man inte orkade längre var det stranden som gällde.

Jag mötte upp med vänner jag träffat i Yamba och vi hade ett underbart nyårsfirande precis vid stranden. De första fyrverkerierna satte igång klockan 8 på kvällen och sen strömmade bara mer och mer folk till stranden. Med bra musik, dans och alla taggade inför det nya året gick tiden undan och innan vi visste ordet av var det dags för nedräkningen. Musiken tystnade, strålkastarna över stranden slocknade och alla räknade ner de sista sekunderna. Sen satte det igång, fyrverkerier som aldrig verkade ta slut. 
 
 
 
När det blev morgon satte vi på oss våra badkläder och stack till stranden för ett nyårsdopp, något jag alltid har velat göra hemma men kylan har alltid satt stopp. Kanske inte riktigt samma upplevelse här men definitivt en bra början på det nya året! 
 
Nu väntar en lite lugnare månad i Brisbane och jag ser faktiskt fram emot att vara på samma ställe en lite längre tid.

Kommentera här: