Noosa

Efter en månad i storstaden blev Noosa ett välkommet stopp. Jag hann med att se solnedgången över bergen från Laguna lookout och efter några dagar på stranden drog jag ut i bushen. I tre dagar bodde vi ute på en campingplats vid floden två mil utanför Noosa. Första natten blev det lyx och vi fick sova i hemmagjorda våningssängar i sovsalar. Resten av dagarna var det dock tält med tunna yogamattor som gällde (inte riktigt lika uppskattat). Dagarna i Everglades bestod av tidiga morgnar och långa turer med kanot längs floden. Vi packade vår lunch för dagen och stack sedan ut tills det var dags för kvällsmat.
 
 
 

Jag underskattade nog lite hur jobbigt det faktiskt skulle bli att paddla hela dagen, speciellt när vi hade strömmen emot oss och jag blev fruktansvärt trött i armarna mot slutet. På kvällarna lagade vi mat i det mest simpla kök jag stött på sedan jag kom hit. Jag hade några roliga dagar med sköna människor där men efter ett par nätter i tält ser jag fram emot lyxen av en säng och riktigt kök på vandrarhem i en natt innan det är dags för nästa äventyr. 
 

Kommentera här: