Surf Camp

Ojojoj, den här veckan har verkligen flygit förbi. När jag stack iväg till Surf Camp förväntade jag mig att bara surfa och ta det lungt hela dagarna och få maten serverad. Det jag däremot inte var beredd på var hur slut kroppen skulle bli av att träna så här många timmar om dagen i denna värmen. Ett annat misstag jag gjorde var att glömma alla mina bikinis på vandrarhemmet i Sydney... Det kändes lite surt att inte ha dem just dessa dagarna, när man behövde dem som mest men sport bh och trosor blev en perfekt nödlösning.

Surf Camp låg bara två timmar utanför Sydney vid Seven Mile Beach men allt var helt annorlunda där. Det var faktiskt riktigt skönt att komma bort från storstaden och känna på det riktiga Australien. Asiater och kinamat byttes ut mot stereotypiska surfkillar och australiensiska dialekter. Vi lyckades till och med se några delfiner så jag var helnöjd.

Hur som helst så var Surf Camp en helt underbar upplevelse. Jag skulle absolut rekommendera det över att bara ta en eller två surflektioner. Inte bara för att vi lärde oss så mycket om surfning men också för de grymt sköna människorna där. Dagarna bestod mest av mat, surfning och härligt umgänge in på kvällstimmarna. Sedan blev det avskedsfest tillsammans med allihop när vi kom tillbaka till Sydney.
 

De första dagarna var det sjukt varmt och jag lyckades bränna mej precis överallt där inte våtdräkten täckte, trots att vi konstant smörjde in oss med solkräm. När det sen blev torsdag slog det om totalt och det blev mycket kallare och regnade hela dagen. Vilken tur att det var varmt i vattnet iallafall. Jag som nästan bara hade packat shorts och linnen lyckades till och med dra på mig en liten förkylning men tröstar mig själv med att jag snart reser norrut, mot varmare breddgrader.
 

Väl tillbaka i Sydney väntade mina bikinis på mig och resten av resan var därmed räddad! 😊
 
Igår begav vi oss ut på en Beach walk mellan Bondi och Coogee. Riktigt fin utsikt hela vägen och massa stränder att stanna och ta ett dopp på innan det var dags att dra vidare, ett måste att göra om man är i Sydney.
 
 
Idag sa jag hejdå till mitt ressällskap och nu sitter jag på bussen påväg till Port Macquarie. Återigen står jag utan någon plan men jag känner på mig att det kommer bli grymt kul ändå!

Kommentarer:

1 Fiffi:

Allt ser så härligt ut! Surfning passar ju dig perferkt 😉 Kommer du lägga upp på fb varje gång du skriver? ☺️💕

Svar: Åh, det var det! 😄 Absolut, bara för din skull 😘
Emma

Kommentera här: