Australia Zoo & Födelsedagsfirande

Så här sista veckan innan jag lämnar Brisbane tyckte jag det var dags att besöka Australia Zoo. Själv kommer jag ihåg hur man som liten såg "krokodiljägaren" Steve Irwin på tv. Eftersom det är just Irwinfamiljen som äger Australia Zoo var jag säker på att det var just detta zoo jag ville besöka.
 
 
Precis som man kunde förvänta sig hade de en helt fantastisk krokodilshow som avslutades med en hyllning till Steve.
 
Det tog hela dagen att gå runt och titta på alla djur. Självklart fanns alla djur som är typiska för Australien, med särskilda inhägnader där man kunde klappa både kängurur och koalor, men där fanns också djur som hör hemma både i Asien och på Afrikas savann. Jag kan medge att varken tigrar eller giraffer lockade mig särskilt mycket. Jag spenderade dock betydligt längre tid hos kängururna, ormarna och krokodilerna. Stället kändes inte som vilket zoo som helst utan man kunde ofta komma djuren väldigt nära. Flera gånger mötte jag också personal som var ute och gick med några av djuren i koppel. Under dagen fanns det även en hel drös olika uppvisningar att se på, med allt från uttrar till tigrar till krokodiler. Jag hade en underbar dag och det var skönt att se ett ställe där djuren hade riktigt gott om plats och där hela personalen delade Steve Irwins kärlek till djuren. 
 
 
Sedan blev det fredag och min 21-års dag. Lite konstigt var det att fira dagen på andra sidan jorden utan alla er därhemma men som tur var hade jag min kära Henriette iallafall. Efter en god middag blev det efterrätt här hemma sedan stack vi ut och dansade tills solen gick upp. Jag vaknade upp dagen efter otroligt nöjd med min dag men inte utan träningsvärk i benen... 
 
 
 
Det har varit en härlig månad men nu är det dags att lämna Brisbane. Imorgon bär det av mot Noosa och en intensiv sista månad :)

Kommentera här: