Port Macquarie

Det blev bara ett snabbt besök i lilla Port Macquarie men jag njöt av de dagarna jag var där ändå. Självklart blev det ett besök till Koalasjukhuset där vi gick en guidad tur och fick se det fantastiska arbetet alla frivilliga lägger ner på djuren.
 
 
Såklart blev det någon vända till stranden också när jag var där. Riktigt fina stränder måste jag säga och bra vågor att surfa på också.
 
 
Vi drog också ut på en tur för att se kängurur. Jag fick höra att de fick syn på dem 60-70% av gångerna de begav sig ut och första kvällen såg vi inte en enda. Men jag gav inte upp utan kom tillbaka kvällen därpå och där var de. Ett 20-tal kängurur mitt framför ögonen på oss, det var ingen dålig syn. 
 
Sedan var det dags för ett besök på en vingånd. Vi fick en guidad tur och en gammal tant berättade om gårdens historia. Efter det fick vi smaka på alla deras viner och jag kan erkänna att jag gick därifrån lite rund under fötterna.
 
 
Mycket mer fanns det inte att göra i Port Macquarie men det passade mig bra för det var redan dags att dra vidare till nästa stopp. 

Kommentera här: