Sydney

Då var de första 4 dagarna i Sydney avklarade!
Till min egen förvåning kände jag inte av någon jetlag överhuvudtaget utan kom in i de nya tiderna med en gång.
 
Jag måste erkänna att jag undrade vad jag hade gett mig in på när jag tillslut landade i Australien. Nu stod jag plötsligt i en främmande stad (inte så liten heller kan jag tillägga) helt själv utan någon plan. Men jag checkade in på mitt vandrarhem och oron försvann snabbt. Efter en efterlängtad dusch begav jag och ett gäng nyfunna vänner oss ut på stan. Självklart var vi tvungna att gå till Darling Harbour och ta en titt på Harbour Bridge och operahuset.
 
 
 
 
Dagarna därpå bestod av båda de viktiga men lite tråkiga sakerna som att gå till banken och lösa allt det praktiska men också betydligt roligare saker som en pubrunda följt av dans hela kvällen och turer till stranden. 
 
 
 
Idag var det dags för ett besök till the Blue Mountains, en nationalpark ca 2 timmar utanför Sydney. Utsikten var helt fantastisk och det är definitivt ett ställe man måste besöka i verkligheten. Inga bilder därifrån gör utsikten rättvisa men ni ska få se några ändå. 😚
Ikväll tar vi det lite lungt och imorgon bitti bär det av till Surf Camp. Där ska de nästa 5 dagarna spenderas för att sedan kunna njuta till fullo av alla stränder under resan norrut!
 

Kommentera här: